Vores seneste skoleudviklingssamtale fandt sted den 4. marts 2024, og arbejdet med vores fokuspunkter sker i skoleåret 2023/2024 og 2024/2025.
Forvaltningens fælles fokuspunkter for skoleområdet for samme skoleår er:
Ufrivilligt fravær: Hvordan arbejder skolen med fastholdelse?
Segregering
På baggrund af vores seneste skoleudviklingssamtale med Mette Nielsen, Fagchef for skole blev der udarbejdet følgende fokuspunkter, som vi arbejder med i det kommende skoleår:
Indeværende skoleår.
Faglighed og fællesskab; teamsamarbejde.
Vi er lykkes med at etablere små, nære teams og det har den fordel at teamsamarbejdet om klassen/børnene forenkles.
Det har det ulempe at de enkelte teams lukker sig om sig selv og dermed får vi ikke arbejdet sammen på kryds og tværs; og lærer af hinanden. Det vil vi udvikle på i kommende skoleår med konkrete aktiviteter/uger/dage, hvor samarbejdet er på tværs. For børnenes udvikling og fællesskabsfølelse er det vigtigt at vi voksne samarbejder.
Kommende skoleår:
Levende undervisning.
Ønsket om at lave en mere levende undervisning er opstået efter et par år med mere umodne og mindre skoleparate børn; samt en indskoling med meget få piger. Det kalder på en anden type undervisning for at bevare skoleglæden ved de yngste elever.
JSTH/26/08-24