Aula

Aula er den platform vi i Skive kommune anvender til kommunikation mellem skole og hjem.

Alle elever har et UNI-login som de anvender når de skal benytte Aula som platform.

Når du som forælder indmelder dit barn, modtager du også et UNI-login. Med dette login kan du som forælder få adgang til AULA, via hjemmesiden eller App.

På Aula vil du kunne modtage og sende beskeder til forældre, lærere, sundhedsplejerske eller anden personale på skolen. Det er også her du kan se klassens skoleskema, og har du flere børn vil de kunne ses samlet.

Første gang brugerne logger på app’en efter opdateringen, bliver mange bedt om at genaktivere biometrisk login. Dette sker ved at bruge den sekscifrede pinkode, brugeren selv har angivet ved tidligere log-in.

Hvis brugeren ikke kan huske sin pinkode, skal vedkommende logge ud ved at trykke på log-ud-knappen nederst, og derefter logge ind igen med mitID. Herefter er det muligt at lave en ny pinkode. Det er vigtigt, at forældre husker at bruge mitID til login – og altså ikke Unilogin.

Når listen med kommuner kommer frem, så vær opmærksom på, at i skal vælge den øverste mulighed "MitID/NemID" (Se vejledningens punkt 2)

Driftstatus – Aula (aulainfo.dk)

JSTH/01/09/23