Overbygning

6 .klasse - lejertur

Som udgangspunkt skal alle vores 6 klasser på lejertur. Turen kan ligge i begyndelsen af skoleåret, eller som afslutning af 6.klasse .
Lejrskolen er en dannelsestur og er en del af overbygnings overgangen.

Da det er en del af undervisningen, deltager alle elever som udgangspunkt i turen.

Skolen opkræver et beløb Pr. døgn som betaling for kost m.m. Der forventes at 6.klasse i løbet af skoletiden ved hjælp af forældrearrangementer kan indtjene midler til opholdet, som kan bruges til forskellige arrangementer på turen. Frugtboden er en del af indtjeningsmulighederne.

Overgang til overbygningen

Når man går ud af 6 klasse på Glyngøre Skole, har vi et tæt samarbejde med de overbygnings skoler som eleverne overdrages til. Vi gør meget ud af at eleverne føler sig trygge i denne proces, og klæder dem derfor bedst mulig på til overgangen.

JSTH/27/03/23